Følgende gulvafslibning aftaler i forskellige former

09 July 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

En gulvafsliber vil jo gerne sørge for, at deres kunder kommer igen, og det kan de gøre ved at forklare dem, hvor vigtigt det er at udføre den opfølgende gulvafslibning senere, hvorfor det kan være nødvendigt at lave nogle aftaler på stedet om, hvornår man kommer igen.

Er man den rigtige salgstype af en gulvafsliber, så kan man måske ligefrem forklare kunderne, at man bør lave nogle faste tidspunker på året, hvor man ved, at der skal udføres gulvafslibning.

Selvfølgelig skal man af den grund ikke lave mersalg bare for at gøre det; den slags bliver afsløret med det samme, specielt hvis man får folk til at betale for noget, som de reelt ikke har brug for.

Det sender ringe i vandet blandt kunder og i miljøet, og selv hvis man starter op med nyt navn som gulvafsliber og bruger samme metode, så vil det hurtigst rygtes.

Men der er intet i vejen for, at man lokker kunderne til at bede en som gulvafsliber til at kigge forbi med jævne mellemrum, så længe man så er ærlig, når man kommer ud på gulvene igen.

Måske skal nogle gulve slet ikke have så meget behandling og kan nøjes med en letslibning, eller også er der slet ikke brug for en behandling, fordi det er så velholdt.

Men på den måde holder man kunden ved ilden.

Man kan så også forsøge at tilbyde andre ydelser med at slibe ned, hvis man har kompetencerne til det, og man reelt kan tilbyde dette.

Dette kan for eksempel være med, at man sliber trapper ned, eller man måske kan ordne nogle møbler.

Formentlig kan det opleves, at man som gulvsliber er ude for at udføre en almindelig opgave med at slibe gulve ned, og så opdager man selv eller kunden, at nogle møbler eller andet af træ kunne trænge til at blive slibet ned.

Så kan man jo aftale et tidspunkt senere til at gøre dette, så man ved, at man har nok tid til at udføre opgaven.

More articles